Battan

  مطالب گذشته  
  • دست‌خط و مْهر رهبر

  • استفتاء

  • درودی / بدرودی + هنر تشخیص بیماری + رمز شناوری کشت...

  • میداف یکساله شد + ویروس ها و آدم ها + رمز شناوری ک...

  • بهاران خجسته باد + از مسقط تا ...+ کاراییب آرام + ...

  • تلخ وشیرین 29 + 30 + 31 + کشتیبان...+ فلسطین + کار...

  • تلخ وشیرین بخش های 21 + 22 + 23 + 24 + 25

  • تلخ و شیرین بخش های 15 + 16 + 17 + 18 + 19 + 20...

  • تلخ و شیرین بخش های 3 + 4 + 5 + 6 + 7 + 8 + 9 + 10

  • لپانت 6 + 7 --- تلخ وشیرین بخش اول و دوم


  • Dienstag, Juli 04, 2006

    آلمان، قهرمان جام جهانی فوتبال؟
    همه‌چیز نشان از این دارد که تیم آلمان برنده جام جهانی فوتبال سال 2006 خواهد شد، مگر این‌که اتفاق غیر منتظره‌ای رُخ‌دهد. آلمان‌ها به‌عقیده من نه به این دلیل قهرمان جام جهانی فوتبال برای چهار سال آینده می‌شوند که به‌ترین بازیکن‌ها را در زمین‌ ِبازی دارند! خیر ...! بل‌که تیم‌های باقی‌مانده و اصولن تیم‌های سرشناس فوتبال جهان در بازیهای جام جهانی امسال هیچ‌یک عُرضه و لیاقتی که نام‌شان را شُهره‌ی جهانی کرده‌است تاکنون از خود نشان نداده‌اند، همه، بدون استثنا، چنان شیر بی‌یال و کوپالی شده‌اند که فقط نامی ازآنها در تاریخ فوتبال بجا ‌مانده است. نه برزیل نه آرژانتین، نه فرانسه و نه انگلشتان هیچ‌کدام آن نیستند که بودند. آرژانتین در آرزوی مارادونای دیگری‌است تا نجاتش دهد و چه دیر! " رونالدو"ی برزیلی از چاقی غبغب‌اش مثل غبغب من آویزان شده و پس‌از چند متر دویدن مثل من از نفس می‌افتد و دوربین را که روی صورتش زوم می‌کنند می‌بینی چگونه با دهن ِباز به دنبال اکسیژن له له می‌زند. "رونالدینو"به تنهایی کاری از دست‌اش ساخته نیست و اینک بیشتر اسمی از او باقی مانده‌است تا بازیگری که سابق بود. انگلستان همه امیداش به "رونی" است که معلوم نیست واقعا تا چه حد از زخم‌های وارده قبل‌از جام جهانی معالجه شده‌است و دیوید بکهام نیز به سال‌های یائسه‌گی‌اش نزدیک می‌شود. فرانسه فقط "زیدان" را دارد که او هم دیگر پیر شده و دوران قبل از بازنشسته‌گی را طی می‌کند و دیگر...؟ و دیگر هیچ.

    شگفتا هرگاه توپ به پای بازی‌کنانی که نام بردم می‌افتد، هرکس به تنهایی سعی می‌کند توپ را بدون کمک یاران وارد دروازه کند تا یک‌بار دیگر خودی نشان دهد و یک‌بار دیگر بگوید: «من هنوز زنده هستم»!

    و آلمان ؟ کسانی نظیر "میروسلاو کلوزه" و (خوک سوار) شواینه اشتایگر، میشاییل بالاک و فرینگ و یکی دوتای دیگر، هر چند گاهی اوقات با کمال تعجب در زمین ِبازی ناگهان خشک‌شان می‌زند و به یک تیم درجه سه می‌بازند ولی همین‌ها از چنان دیسیپلین و قوه بدنی‌ای که نتیجه تمرین‌های سخت و مداوم‌است برخوردارند که اگر بخواهند قادرند سهل و آسان بقیه تیم‌های توی گود را پس بزنند و قهرمان جهان بشوند. بازی با سوید در چند روز پیش نمونه کاملی از دیسیپلین آلمان‌ها به‌دست داد. دوساعت دیگر خواهیم دید آلمان یا آرژانتین؟

    من شخصا نظر خاصی به هیچ تیمی ندارم و بارها گفته‌ام:

    نابرده رنج گنج میسرنمی‌شود .... جام آن گرفت جان برادر که شوت کرد.

    2 نوشته شده در Fri 30 Jun 2006ساعت 15:10 توسط حميد کجوري 21 نظر










    This template is made by blog.hasanagha.org.  


    This page is powered by Blogger. Isn't yours?